پرش لینک ها

خدمات ما

ساختمان سبز و پایدار

هدف اصلی خدمات BSP «تمایز» و « پیشرو» بودن است. معتقدیم برتری و تمایز یک ساختمان به کیفیت آن وابسته بوده و کیفیت تنها در مطالح و طراحی خلاصه نمی‌شود بلکه آسایش و هوشمندی است که باید در تمام مراحل طراحی، ساخت و بهره‌برداری منعکس باشد. مشاوران BSP به کمک ملاحظاتی از قبیل تحلیل اقلیمی، ارزیابی فرصت‌ها و تهدیدهای سایت پروژه، معماری متناسب با اقلیم، استفاده از راهکارهای غیر فعال کاهش مصرف انرژی و افزایش آسایش کاربران، ساختمانی کارا طراحی می‌کنند. در ابتدای هر پروژه باتوجه به خواسته کارفرما و قابلیت پروژه هدف گذاری طراحی از جهات گوناگون تعیین شده و بر این‌اساس برای دستیابی به ساختمانی سبز، پایدار، باعملکرد بالا، صفرانرژی و … برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد.

نور روز و روشنایی مصنوعی

استفاده صحیح از نور طبیعی و درپی آن کاهش بیش از 45 درصدی انرژی مصرفی روشنایی مصنوعی، علاوه بر صرفه جویی هزینه‌ها، منجر به کاهش بار حرارتی و نیز ارتقا سلامت و آسایش متصرفین ساختمان می‌شود. مشاوره تخصصی روشنایی، ارتقا بهره‌وری نور و کنترل خیرگی، نورپردازی داخلی و خارجی و انتخاب سیستم روشنایی بهینه، افزایش کیفیت نور و کنترل هوشمند روشنایی به کمک بیش از 15 شاخص معتبر بین المللی از جمله تخصص‌های BSP است.

  • نماهای چند پوسته
  • طراحی تخصصی سایبان‌ها
  • تعیین هندسه و جانمایی بازشوها
  • انتخاب نوع شیشه و مصالح داخلی

تحلیل انرژی ساختمان و آسـایش حـرارتی

آسایش حرارتی مهمترین رکن تامین آسایش کاربر در طراحی ساختمان‌ها است و 40 تا 50 درصد از انرژی ساختمان‌ها در تاسیسات مکانیکی مربوط به تامین سرمایش، گرمایش و تهویه (HVAC) صرف می‌شود. ارائه خدمات تخصصی کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری انرژی ساختمان‌های موجود، در دست طراحی، اجرا و بازسازی با هدف تامین آسایش حرارتی کاربر در فضای داخلی، نیمه‌باز و خارجی ساختمان از توانایی‌های اصلی BSP است. با گسترش طراحی، مشاوره مهندسی ساختمان‌های صفر-انرژی و طراحی ساختمان‌های مستقل از شبکه انرژی نیز از توانمندی‌های ویژه این مجموعه است.

بهینه‌سازی نمای ساختمان

جهت تامین ارتقا کیفیت آسایش بصری کاربران در تمامی ساعات تصرف فضا، می‌توان از سایبان‌های سازگار با تغییرات محیطی استفاده کرد؛ این سایبان‌های هوشمند علاوه بر به حداقل رساندن استفاده از روشنایی الکتریکی، نمایی پویا و زیبا نیز برای ساختمان ایجاد می‌کنند. پوسته‌ی دوم برای کنترل نور و جلوگیری از بیش‌گرمایش در نمای شیشه‌ای، امری موثر است. طراحی صحیح، ارزیابی و بهینه‌سازی عملکرد این پوسته به گونه‌ای که در زمان حضور کاربران، بهترین عملکرد را داشته باشد، نیاز به دانش متخصصین علوم ساختمان دارد.

انرژی‌های تجدیدپذیر

باتوجه به رشد استانداردهای کیفیت زندگی و گرایش به سیستم‌های دیجیتال، مصرف انرژی درحال افزایش است. با درنظر گرفتن این امر و بحران تغییرات اقلیمی، نیاز عمده به جایگزینی منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشید، باد، زمین گرمایی،حقیقتی اجتناب ناپذیر در آینده‌ی کشور ها است. با توجه به قیمت حامل های انرژی و نیز هزینه‌ی اجرا و نگهداری گزینه‌های مختلف تامین انرژی، مطالعات تخصصی بازگشت سرمایه از جمله نیاز های عمده کارفرمایان است.

ایمنی در برابر آتش

تاسیسات برقی و مکانیکی، شبکه‌های انرژی، مصالح و تجهیزات گوناگون در ساختمان همگی سبب افزایش احتمال آتش‌سوزی در ساختمان‌ها شده‌اند بعلاوه تلاش برای حفظ جان و مال انسان‌ها دربرابر حریق الزامی و اجتناب‌ناپذیر است. جهت کنترل رفتار آتش و ایجاد فرصت کافی برای نجات کاربران ساختمان و دارایی‌ها، طراحی صحیح مصالح، فرم و سیستم‌های تهویه باتوجه به شبیه‌سازی مسیر فرار، شبیه‌سازی دود و درنظر گرفتن سناریوی آتش ضروری و به کمک متخصصین ممکن خواهد بود.

آسایش آکوستیکی

آکوستیک دانش کنترل صدای ناخواسته و ارتقا کیفیت صدای مطلوب در ساختمان است. آسایش آکوستیکی، یک نیاز روزمره و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ی کاربران هر ساختمانی است که باتوجه به نوع کاربری و به کمک شاخص‌های متعددی تعریف شده و بر آرامش و تندرستی کاربران تاثیر مستقیم دارد. طراحی صحیح شکل و فرم فضای داخلی و جدارهای جداکننده، عایق‌بندی، اتصالات تحلیل نوع منابع صدای محیطی و الگوی انتشار صوت در اطراف ساختمان از جمله اقداماتی هستند که به کمک BSP جهت تامین آسایش آکوستیکی صورت می‌گیرند.

تهویه و کیفیت هوا

طراحی سیستم‌های تهویه یا تامین هوای تازه چه به صورت طبیعی و چه به صورت مکانیکی، موضوعی است که در ارتقا کیفیت هوای داخلی ساختمان، کاهش آلاینده‌های محیطی و کنترل دما و رطوبت نقشی کلیدی را ایفا می‌کند. استفاده از انواع نماهای تهویه شده از جمله نماهای دوپوسته و پنجره‌های دولایه، همچنین به‌کارگیری سایبان‌های داخلی، ترکیب سیستم‌های تاسیساتی و تقسیمات طبقاتی و بین طبقاتی از جمله پارامترهای قابل بررسی، برای افزایش کیفیت تهویه در پروژه‌های BSP هستند.

سیستم تاسیساتـی و تهویه مطبوع HVAC

بیش از 55% انرژی مصرفی در ساختمان مربوط به سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و تهویه است. این تقاضای قابل توجه انرژی، همراه با نیاز جهانی به پیاده سازی اقدامات بهره وری انرژی، بر اهمیت انتخاب مناسب‌ترین سیستم تهویه مطبوع در مراحل اولیه یک فرآیند طراحی تأکید می‌کند. در انتخاب درست انواع سیستم‌های تأسیسات مکانیکی و تهویه مطبوع عواملی چون مقیاس و کاربری ساختمان، دسترسی به سیستم و تجهیزات آن در کشور و رعایت استاندارد حائز اهمیت هستند. Bsp برمبنای اصول و شاخص‌هایی که همواره باید در این مسیر مد نظر قرار گیرند،با هدف کاهش هزینه‌های اولیه و بلندمدت ساختمان گام بر می‌دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره خدمات بوم شهر پایدار، با کارشناسان ما در تماس باشید

گواهی‌نامه‌های ملی و بین‌المللی

طراحی، ساخت و کاربرد ساختمان سبز و پایدار در جهان همواره درحال گسترش است از این رو اهمیت استفاده از روش‌هایی برای ارزیابی میزان موفقیت این ساختمان‌ها در نیل به آرمان‌های پایداری نیز در حال افزایش است. LEED پرکاربردترین سیستم رتبه‌بندی ساختمان در جهان است و تقریباً برای همه انواع ساختمان، از مرحله ساخت بنای جدید تا طراحی داخلی و بهبود همسایگی‌، در دسترس است. سیستم WELL عملکرد بنا را اندازه گیری، تأیید و نظارت می‌کند و بر سلامت فیزیکی و روانی افراد تمرکز دارد. سیستم BREEAM توسط انگلستان تدوین شد و به عنوان قدیمی‌ترین روش ارزیابی ساختمان‌ پایدار، سیستم‌های دارای عملکرد بالا را در بیش از 50 کشور جهان ارزش گذاری می‌کند. مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی ، سیستم سرو سبز را پس از بررسی سیستم‌های مختلف موجود در جهان تدوین کرده و آن را “سیستم ارزیابی ساختمان سبز ایران به اختصار تحت عنوان (IGBRS) نامگذاری کرده‌است.

هوشمندسازی ساختمان

برای متخصصانی که در زمینه طراحی، ساخت و صنایع مرتبط با ساختمان فعالیت می کنند، نیاز به ارتقا کارایی و بهره وری امری پایان ناپذیر است. اتوماسیون ساختمان و سیستم های هوشمند یکی از پاسخ های امروز جهان به این نیاز است که BSP باتوجه به اهداف شما این خدمت را نیز ارائه می دهد. خانه هوشمند یک سیستم خانگی است که در آن وسایل و دستگاه‌ها می‌توانند به طور خودکار، از راه دور، از هر نقطه و با اتصال به اینترنت، با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های شبکه، کنترل شوند. دستگاه‌های یک خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند و به کاربر این اجازه را می‌دهند تا عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی و سینمای خانگی را از راه دور و یا کاملا هوشمند و خودکار کنترل کند. 

مدیریت اطلاعات سـاختمان BIM

یکی از روش‌های به‌روز کاهش هزینه‌های اجرا و ارتقا کیفیت طراحی و بهره‌وری ساختمان، طراحی همزمان و یکپارچه معماری، سازه و سیستم‌های تاسیساتی ساختمان است. در این روش، تمامی عناصر سازمان‌دهنده ساختمان در هماهنگی کامل با یکدیگر بوده و از بروز هرگونه اختلال و دوباره‌کاری جلوگیری به عمل می‌اید.

طراحی منظر پایدار

طراحی منظر پایدار به مجموعه تمهیداتی اشاره دارد که با هدف حفظ محیط زیست و کاهش اثرات منفی بر اکوسیستم انجام می‌گیرد و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، افزایش آسایش کاربر و امکان استفاده بیشتر از فضای باز پروژه را نیز به دنبال دارد. لنداسکیپ پایدار مزایای قابل توجهی را برای روابط اجتماعی کاربران پروژه دارد ضمن این که فضای امنی را برای گیاهان و اجزلی طبیعت از جمله پرندگان ایجاد می‌کند. از خدماتی که در این بخش توسط BSP انجام می‌گیرد می‌توان به مدیریت مصرف آب، آسایش فضای باز ، ارزیابی جزایر حرارتی، تحلیل جریان هوا در فضای باز و طراحی و تحلیل مبلمان مولد انرژی اشاره کرد.

ممیزی و بهسازی بنا

چرخه عمر یک ساختمان از تولید مواد اولیه، حمل آنها به سایت و هدف گذاری پروژه آغاز شده اما، این چرخه با بهره‌برداری، پایان نمی‌یابد. در توسعه پایدار با ارتقا کیفیت ساختمان، دوره بهره‌برداری از آن به بهترین نحو افزایش یابد. از این رو ممیزی و بهسازی ساختمان، چه باهدف ارتقا کیفیت و کارایی و چه با هدف تغییر کاربری از جمله خدماتی است که BSP به انجام آن مشتاق است.

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.